Araçlarda Değer Kaybı Nedir?

Kaza sebebiyle onarım gören araçların ikinci el piyasa değerlerinde meydana gelen maddi kaybı ifade eder. Aracınız tamamen ve en düzgün şekilde tamir edilmiş olsa dahi aracınızda değer kaybı oluşur.

Araçlarda Değer Kaybı Nasıl Olur?

Araç kazalarından sonra sürücüler arabasını tamir ettirir ve tamir ettirdikten sonra araçlarını satmayı düşünürler. Bu gibi durumlarda araçların ikinci el satış fiyatlarında bir düşüş meydana gelir.

Değer Kaybında Zaman Aşım Süresi Ne Kadar?

Araç değer kaybında belirlenen zaman aşımı süresi 2 sene olarak belirlenmiştir. Bu zaman aşım süresi kaza tarihi itibariyle başlamaktadır. Son 2 yıl içerisinde herhangi bir kaza yapıldıysa araç değer kaybı davası açılabilir. Fakat bu süre aşılır ise zaman aşımına uğranır.

Araç Değer Kaybı Nasıl Alınır?

Karıştığınız kazada tamamen kusursuz iseniz aracınızda oluşan değer kaybının sorumlusu karşı araçtır. Böyle bir durumda karşı tarafın sigortalı olduğu, sigorta şirketinden ya da araç sahibinden değer kaybı alınır.

Değer Kaybı Nerden Alınır?

Trafik kaza sonrasında onarım gören araçlar kayıtlara hasarlı araç olarak geçer ve ikinci el piyasasında değer kaybı oluşur. Trafik sigortası bu aşamada hasarı karşılarken, değer kaybını da karşılar. Bundan birkaç sene öncesinde değer kaybı tazminatından  genellikle filo kiralama şirketleri yararlanıyordu. Fakat artık tüm araç sahipleri  değer kaybı için sigorta şirketlerine başvuruda bulunabiliyor.

Kasko Araç Değer Kaybını Karşılar Mı?

Genel olarak kasko poliçeleri, onarım sebebi ile oluşan araç değer kaybını karşılamaz. Bu durumdan dolayı  kasko sigortasından araç değer kaybı talebinde bulunulamaz. Fakat bazı sigorta firmaları, araç değer kaybı güvencesini kasko kapsamına dahil eder.

Ticari Gelir Kaybı Nedir?

Ticari araçların, kusuru olmadığı bir kaza sonucunda onarım için serviste yattığı süre boyunca uğranılan ekonomik kayıp ticari gelir kaybıdır.

Ticari Gelir Kaybı Tazminat Davası Nasıl Açılır?

Ticari kazanç kaybı tazminatı davası açmadan önce karşı taraf ile anlaşma sağlamak en sağlıklı yoldur. Fakat bu anlaşma sağlanamaz ise kaza tespit tutanağı, araçta oluşan hasarı gösteren hasar tespit raporu ve aracın kullanılmadığı süre zarfınca oluşan ticari kazanç kaybının bilirkişi  raporu ile belirlenmesi ve mahkemeye ibraz edilmesi gerekir.

Kaza Kusur Oranına Nasıl İtiraz Edilir?

Belirlenen kusur oranlarında hata olduğu takdirde, Alo Kaza ekibi olarak ilgili kurumlara başvuru yapar, itiraz ederiz. Bulunduğumuz başvuruların haklı bulunulması halinde, maddi zarar ilgili sigorta şirketlerinden adınıza tahsil edilmektedir.

Trafik Kazası Kati Raporu Nedir?

Kati rapor; adli olan vakalarda oluşmuş yaralanmalar, kasten veya darp sebebi ile oluşan sağlık problemleri veya trafik kazası sonucu oluşmuş sağlık problemleri için alınan rapordur.

Kati Rapor Nasıl Alınır?

Meydana gelen trafik kazası sonucu ile ilgili hastane tarafından verilen bu raporlar, filmler vb. belgelerle başvuru yapılması gerekir.

Kati Rapor Ne Zaman Alınmalıdır?

Kati rapor süresi sigorta firmalarınca 1 sene olarak belirlenmiştir. Hukuksal olarak herhangi bir tarih belirtilmemiştir. Kati rapor; yaralanmış kazazedenin iyileştiği veya tedavilerin sonucunda daha fazla iyileşemeyeceği zamandan sonra alınması gerekir. Çünkü kati rapor, kaza sonrası kazazedede meydana gelen sağlık sorunlarının kesin neticesini gösterir. Ücret olarak sigorta kapsamı dışında ekstra bir ücret talep edilmemektedir.

Trafik Kazası Nedeniyle Tazminat Davasını Kimler Açabilir?

Trafik kazasından dolayı ağır bedensel bir yaralanma durumu söz konusu ise, yaralanmış kişinin yakınları (anne, baba, eş, çocuk, nişanlı) sadece “manevi tazminat davası” açabilme hakları vardır (Borçlar Kanunu md. 56). Yargıtay uygulamasında, yaralanmış olan kişinin uzvunu kaybetmesi ya da hayati fonksiyonlarını kaybetmesi ağır bedensel yaralanma olarak kabul edilir.

Araç Mahrumiyet Tazminatından Kimler Sorumludur?

Kazanç kaybı ve ikame araç tazminatından kazada kusurlu olan tarafın araç sahibi ve araç sürücüsü müteselsil olarak yükümlüdür. Araç sahibi istediği kişiye dava açarak tazminatının tamamını talep edebilir.